mandag 27. juli 2009

Egne places

Under "manage" og "Locations", er det mulig å velge et bestemt sted "Place", som definerer hvor på kloden ditt prosjekt ligger. Denne infoen kan benyttes bla ved sol/skygge vurderinger (og sikkert en del annet). De stedene som ligger inne opprinnelig er kun i USA. Mine prosjekter er i Norge. Kanskje dine også?

Jeg brukte faktisk mye tid på å finne ut hvordan man skulle legge dette inn. Og det er selvfølgelig enkelt, når man først finner ut hvor og hvordan. Jeg trodde såklart at dette var noe som lå i malfilen, men kunne ikke i granskauen skjønne hvor... Men så fant jeg "sitename.txt" blant programfilene på c:.

Deretter måtte denne filen renses for unødige places, og det måtte legges inn norske byer og steder. Her kan man velge fritt. Koordinatene hentet jeg ut fra gulesider.no/kart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar